TOPIC Officiel ____________________________ NISSAN GT-R35
- Nagata-San
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Petite video retracant l'histoire et l'evolution de la GT-R35: http://youtu.be/LfBVhCMB7tQ
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The Overtake GT-R demo car.
Du carbone à tous les étages pour un gain de poids substantiel et du titanium pour le moteur et l'échappement.
Même les freins en ont eu pour leur grade!!
While the Brembo calipers the R35 comes with have remained stock, the rotors are special items created by Brembo. They are bolted onto an anodized floating bell and come with strengthened caliper bolts that take into account the added braking performance. Endless have developed the special compound that Overtake required for the brake pads and I was pleasantly surprised how damn well it worked on the street, blowing away similar set-ups offered as OEM by established manufacturers. This is the most expensive upgrade fitted to the GT-R at $15,000 but it’s one that also brings a 54% drop in weight from one of the areas that counts the most! A drop of 25.5kg of unsprung weight is substantial and instantly perceivable out on the road; it only takes one corner to feel.
Vidéo de présentation officielle: http://youtu.be/zLE-Ectx01g
Résultat: 600hp pour le bourrin et environ 205kg de réduit grâce aux pièces en carbone et aux systèmes de freins. Et surtout, un gros trou ds le portefeuille.
On aime ou on n'aime pas le tout carbone, mais les pièces sont magnifiquement bien faites.
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Du carbone à tous les étages pour un gain de poids substantiel et du titanium pour le moteur et l'échappement.
Même les freins en ont eu pour leur grade!!
While the Brembo calipers the R35 comes with have remained stock, the rotors are special items created by Brembo. They are bolted onto an anodized floating bell and come with strengthened caliper bolts that take into account the added braking performance. Endless have developed the special compound that Overtake required for the brake pads and I was pleasantly surprised how damn well it worked on the street, blowing away similar set-ups offered as OEM by established manufacturers. This is the most expensive upgrade fitted to the GT-R at $15,000 but it’s one that also brings a 54% drop in weight from one of the areas that counts the most! A drop of 25.5kg of unsprung weight is substantial and instantly perceivable out on the road; it only takes one corner to feel.
Vidéo de présentation officielle: http://youtu.be/zLE-Ectx01g
Résultat: 600hp pour le bourrin et environ 205kg de réduit grâce aux pièces en carbone et aux systèmes de freins. Et surtout, un gros trou ds le portefeuille.
On aime ou on n'aime pas le tout carbone, mais les pièces sont magnifiquement bien faites.
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